Výměna rozvodové sady ve stanoveném intervalu je pro bezchybnost motoru stejně důležitá jako pravidelná výměna motorového oleje.
Pokud si nejste jistí kdy, nebo zda vůbec byla rozvodová sada vyměněna, např. po nákupu vozidla, je vždy nutné tuto výměnu provést. Téměř vždy po přeskočení nebo prasknutí rozvodového řemene dojde k fatálnímu poškození motoru.
V našem autoservisu výhradně měníme rozvodové sady i s vodním čerpadlem – pokud je poháněno rozvodovým řemenem. Cena je vyšší, ale předejde se tím možným a častým poruchám, jako je zadřené ložisko vodního čerpadla, které zapříčiní opět poškození rozvodového řemene nebo jen dochází k úniku chladící kapaliny z důvodu už nefunkčního těsnění vodního čerpadla.
Při výměně rozvodové sady je velice důležité správně napnutí rozvodového řemene. Toho docílíme předepsaným nastavením napínací kladky nebo je uvedeno v jednotkách Hz (Hertz). V žádném případe nelze provést napnutí “od oka” bez patřičného vybavení. V našem autoservisu používáme pro předepsané napnutí rozvodového řemene profesionální přístroj Büsching.
I v případě, že je použit rozvodový řetěz, už dnes neplatí že vydrží bez problému po celou dobu životnosti motoru.
V našem autoservisu Vám sdělíme po kolika kilometrech nebo po jaké době je nutno rozvodovou sadu vyměnit.
Výměna pomocných kladek a řemenů co pohánějí alternátor, klimakompresor nebo servočerpadlo by měla být v rámci rozvodů samozřejmostí. Opět v případě zadření ložiska napínací nebo vodící kladky dojde k přetržení pomocného plochého řemene a nezřídka dochází tímto velkým rázem k uvolnění rozvodových kladek a k možnému přeskočení rozvodového řemene. Tuto pomocnou sadu neměníme automaticky, vždy po kontrole stavu a po dohodě se zákazníkem.
Zde odkaz na článek: Prasklý řemen = díra v rozpočtu
Montujeme pouze kvalitní sady jako je INA, SNR, CONTITECH, BOSCH, SKF, HELLA, FEBI, GK a pod., které dokážeme dodat za velmi výhodné ceny.
Výměna rozvodové sady trvá většinou jeden den.